Er reklameartikler yt? Eller er unge stadig vilde med dem?
- 29. juni 2019
- Redaktionen
- Posted in Sponsoreret indhold
Før i tiden var det sådan, at de unge elskede, når de kunne få noget gratis. Det betød bedst af alt, at der var nogle penge, der blev sparet i det månedlige budget, og derfor blev der mere til overs til andre ting. Det betød også, at flere valfartede til de arrangementer, hvor der blev lovet diverse små gaver og gratis goodiebags, men efterhånden er det blevet sjældnere og sjældnere, at man oplever sådanne små gestusser. Diverse virksomheder og firmaer vælger at spare dem væk, fordi de mener, at deres ord, deres ydelse og det, de står for, sagtens kan stå alene Men er det sandheden? Er det virkelig blevet yt at dele gratis reklamegaver ud? Det er det bestemt ikke, hvorfor du bør tage et kig på BL-Graphic der kan lave reklametryk på alt.
Skab dig nogle interessante leads ved at lokke med gratis merchandise
Selvom tendensen er, at der bliver produceret færre og færre reklamegaver, fordi der skal være flere penge på den grønne bundlinje, så er det bestemt stadig noget, som virksomheder og firmaer burde investere i. For det er lige netop, hvad det er. Det er en investering i de nye og de potentielle kunder, som i fremtiden vil huske på en, fordi de render rundt med en keyhanger, en kuglepen, en paraply, et smartphone-cover eller andet med dit logo og eller dit slogan. Selvom det måske ikke er et direkte salg, du oplever ved at give gratis merchandise ud, så er det bestemt noget, der sørger for, at folk husker på dig, og hvem du er, lige såvel som det giver dig gratis reklame, når folk bevæger sig rundt i bybilledet med dit navn eller logo på nogle af deres ting. Der skabes således en bevidsthed om dit virke, og det kan i sidste ende give dig nogle virkelige og meget interessante leads, der kan føre dig mod succes.
Sæt pris på den korte kontakt
Når du indledningsvist gerne vil i kontakt med de potentielle kunder, er der ofte også behov for en gulerod. Vi lever nemlig i en tid, hvor det er muligt at drukne i gode tilbud og reklamer, og derfor er det let at forsvinde i mængden. Når du giver noget gratis ud, hvad enten det er vedlagt ved hver bestilling, om du deler det ud i gågaden, eller om du står på en messe og stikker folk dit merchandise i hånden, så har du skabt en kontakt med folk. Det betyder, at der bliver åbnet op for en spændende samtale, hvor du kan ytre dig om det, du står for. Du har således for en stund dine potentielle kunders opmærksomhed, og det er ikke noget, man skal kimse ad. For selvom det blot er 30 sekunderes taletid, du får, før kunderne bevæger sig videre, så er det meget længere tid, du har deres opmærksomhed, end hvad der gør sig gældende online. Her klikker folk sig ofte videre efter blot få sekunder.