Gode karrieretips til den ambitiøse unge
- 30. oktober 2017
- Redaktionen
- Posted in Sponsoreret indhold
De fleste unge i gymnasiet har travlt med at klare sig gennem skolegangen så let som muligt uden at gøre sig nogle yderligere tanker om, hvilken karriere de senere skal udleve. Hvis de har et job, er det ufaglært og har mere et socialt incitament end et økonomisk.
Dette er så fint, men der er nogle enkelte, der allerede i en tidligere alder vil mere. Det er dog ikke altid lige nemt for disse at realisere disse ambitioner. Derfor giver vi dig i det følgende nogle gode råd og tips til dig med tidlige ambitioner.
Vær opsøgende
Alle skal starte et sted. Det er uundgåeligt. Selv de bedste har på et tidspunkt haft brug for hjælp til at komme ud og stepperne. De fleste mennesker er mere end villige til at hjælpe, hvis man spørger dem pænt om det.
De er egentlig bare glade for, at der er nogle, der interesserer sig for, hvad de laver og anerkender dem ved at kontakte dem. Derfor er det bare om at komme ud og stepperne og opsøge folk. I dag har vi endda rigtig gode muligheder for at opsøge folk online.
Der er LinkedIn og andre sociale medier, som meget oplagte steder at kontakte folk på. Hvis du skriver en fin mail, hvor du velskrevet forklarer, hvad det er du gerne vil dygtiggøre dig indenfor, er der stor sandsynlighed for, at du i hvert fald får nogle svar.
Online marketing
Hvis man skal være mere konkret er et rigtig godt sted at starte med online marketing. Selvom der er rigtig mange uddannelser om marketing i et bredere og mere teoretisk perspektiv, er der ikke nogle uddannelser, der helt teknisk går ind og lærer de studerende om Google AdWords, SEO, Facebook annoncering og mail.
Grunden til det er, at udviklingen simpelthen går for hurtigt. Inden sidste punktum er skrevet i en bog, vil meget af det der står i allerede være forældet.
Facebook annoncering
Et godt sted at starte er indenfor Facebook annoncering. Selvom annoncering heri er teknisk, er det ikke ligeså teknisk som for eksempel SEO og AdWords, hvorefter du hurtigere kan komme i gang.
Derudover er Facebook et universelt markedsføringsværktøj. Med det menes der, at det stort set kan bruges til alle typer virksomheder. Hvad end du er en e-commerce, der sælger træningskosttilskud som proteinpulver og preworkout, eller en servicevirksomhed, der udbyder rådgivning inden for realkreditlån, kan Facebook bruges.
Google og YouTube er din ven
Hvad end det er, du interesserer dig for, er det noget, du kan finde viden om på internettet. Med internettets udbredelse er der kommet helt nye muligheder indenfor vidensdeling.
Hvor man tidligere skulle slå op i en eller anden form encyklopædi, som formentlig var forældet, og hvor det langtfra var sikkert, at man fandt det, man søgte, som kan man nu med bare et par klik finde stort set alt.
Man kan sige, at vi er så kloge, som vi er gode til at søge om informationer på internettet. Der findes nærmest ikke den ting, du ikke kan finde en guide om. Det skal du udnytte. Når du har fundet ud af, hvad du interesserer dig for, er det bare om at klø på.
Du kan eventuelt tage en video ud af kalenderen i ny og næ for at dygtiggøre dig indenfor et givent emne. Det kan eksempelvis være Excel. Hvis du ser en guide fra A til Z om Excel og bruger tid på det, er det lige pludselig noget, du kan.