• Politik & økonomi
  • Unge
  • Blog
  • Debat
  • Samfund
  • Sponsoreret
februar 2, 2023
  • Politik & økonomi
  • Unge
  • Blog
  • Debat
  • Samfund
  • Sponsoreret
HomeSponsoreret indholdDerfor skal du have leadgenerering på din hjemmeside

Derfor skal du have leadgenerering på din hjemmeside

  • 9. september 2022
  • Redaktion
  • Posted in Sponsoreret indhold
0
SHARES
FacebookTwitterGooglePinterest
RedditTumblr

Hvis du har en hjemmeside, har du også en flere forskellige muligheder at opsamle leads. Derfor er det også vigtigt, at du opsætter en eller anden form for leadgenererering på din hjemmeside. Ellers vil cirka 95% af de besøgende forlade din hjemmeside, uden at de har foretaget en handling.

Heldigvis er der flere forskellige tiltag, som du kan gøre, når du gerne vil opsamle leads. For eksempel kan du have såkaldte slide-ins eller pop-ups. Eller du kan vælge at gøre brug af gamification. Hvis du gerne vil vide mere om, hvordan du laver den bedste slags leadgenerering til netop din hjemmeside, kan du blot læse videre.

Hvad er leadgenerering?

Kort fortalt er leadgenerering en proces, hvor formålet er at tiltrække relevante leads, altså kundeemner, til din virksomhed. Selve processen består af forskellige marketingstiltag, der er relevante for netop din kundegruppe.

Et konkret bud på en leadgenerering kan være, at en potentiel kunde får 10% rabat på din webshop, hvis vedkommende tilmelder sig dit nyhedsbrev. Derudover findes der naturligvis også et utal af andre slags leadgenereringer. Det vigtigste er blot, at du vælger en type leadgenerering, der passer til netop din virksomhed.

Emotionelle triggere

Hvis du gerne vil have en succesfuld leadgenerering, kræver det, at din slide-in eller pop-up indeholder en emotionel trigger. Det vil med andre ord sige, at du skal få læseren til at føle triggeret. Dog skal det være på en positiv måde. Det findes der flere forskellige metoder til, og det afhænger alt sammen af, hvilke følelser du gerne vil vække hos modtageren. Som udgangspunkt skelnes der mellem tre forskellige slags emotionelle triggere:

  • Drøm

  • Nemhed

  • Øjeblikkelig tilfredsstillelse

Drøm som emotionel trigger

I en leadgenerering kan du bruge en drøm som emotionel trigger. På den måde sælger du en drøm til læseren gennem din slide-in eller pop-up. Det kan for eksempel være ”Markedsføring på et lille budget – sådan gør du som nystartet virksomhed”. Her leverer du nemlig en drømmeløsning til din læser.

Nemhed som emotionel trigger

Du kan også anvende nemhed som emotionel trigger. Her kan du sælge en nem løsning til din læser. For eksempel kan det være ”5 konkrete tips til en højere konverteringsrate”. På den måde leverer du en nem og overskuelig metode til din læser.

Øjeblikkelig tilfredsstillelse som emotionel trigger

Du kan også vælge at bruge øjeblikkelig tilfredsstillelse som emotionel trigger. I så fald kunne et bud på en titel være ”Sådan bygger du dit første email flow på mindre end 30 minutter”.

Related Posts

comments
Sponsoreret indhold

Find en gave til hende, som hun vil elske

comments
Sponsoreret indhold

Hvad er søvn egentligt?

comments
Sponsoreret indhold

Bliv dit alkoholproblem kvit med Abstinensteamet

  • 5. september 2022

Sådan køber du det rette hundeudstyr

  • 19. september 2022

About author

Redaktion

Related Posts

comments
Sponsoreret indhold

Find en gave til hende, som hun vil elske

comments
Sponsoreret indhold

Hvad er søvn egentligt?

comments
Sponsoreret indhold

comments
Sponsoreret indhold

Alt du bør vide om at arve

Comments

Andre sider

  • Kontakt
  • Annoncering
  • Om os
  • Ungdomspolitik
  • Indsend debatindlæg
  • Skriv for os
  • Økonomiske begreber

Arkiv

  • december 2022 (4)
  • november 2022 (5)
  • oktober 2022 (5)
  • september 2022 (7)
  • august 2022 (6)
  • juli 2022 (8)
  • juni 2022 (2)
  • april 2022 (1)
  • marts 2022 (7)
  • februar 2022 (5)
  • januar 2022 (2)
  • december 2021 (4)
  • november 2021 (1)
  • august 2021 (2)
  • juli 2021 (3)
  • juni 2021 (3)
  • april 2021 (1)
  • februar 2021 (2)
  • januar 2021 (1)
  • december 2020 (1)
  • november 2020 (2)
  • oktober 2020 (3)
  • september 2020 (2)
  • august 2020 (4)
  • juli 2020 (2)
  • juni 2020 (5)
  • maj 2020 (1)
  • april 2020 (2)
  • marts 2020 (4)
  • februar 2020 (3)
  • januar 2020 (4)
  • december 2019 (4)
  • november 2019 (2)
  • oktober 2019 (4)
  • september 2019 (10)
  • august 2019 (5)
  • juli 2019 (8)
  • juni 2019 (4)
  • maj 2019 (4)
  • april 2019 (7)
  • marts 2019 (9)
  • februar 2019 (10)
  • januar 2019 (17)
  • december 2018 (10)
  • november 2018 (13)
  • oktober 2018 (27)
  • september 2018 (12)
  • august 2018 (23)
  • juli 2018 (16)
  • juni 2018 (24)
  • maj 2018 (31)
  • april 2018 (14)
  • marts 2018 (5)
  • januar 2018 (3)
  • december 2017 (6)
  • november 2017 (9)
  • oktober 2017 (16)
  • september 2017 (6)
  • august 2017 (6)
  • juli 2017 (3)
  • juni 2017 (2)
  • maj 2017 (10)
  • april 2017 (31)
  • marts 2017 (49)
  • februar 2017 (186)
  • januar 2017 (16)

Følg os