Derfor skal du have leadgenerering på din hjemmeside
- 9. september 2022
- Redaktion
- Posted in Sponsoreret indhold
Hvis du har en hjemmeside, har du også en flere forskellige muligheder at opsamle leads. Derfor er det også vigtigt, at du opsætter en eller anden form for leadgenererering på din hjemmeside. Ellers vil cirka 95% af de besøgende forlade din hjemmeside, uden at de har foretaget en handling.
Heldigvis er der flere forskellige tiltag, som du kan gøre, når du gerne vil opsamle leads. For eksempel kan du have såkaldte slide-ins eller pop-ups. Eller du kan vælge at gøre brug af gamification. Hvis du gerne vil vide mere om, hvordan du laver den bedste slags leadgenerering til netop din hjemmeside, kan du blot læse videre.
Hvad er leadgenerering?
Kort fortalt er leadgenerering en proces, hvor formålet er at tiltrække relevante leads, altså kundeemner, til din virksomhed. Selve processen består af forskellige marketingstiltag, der er relevante for netop din kundegruppe.
Et konkret bud på en leadgenerering kan være, at en potentiel kunde får 10% rabat på din webshop, hvis vedkommende tilmelder sig dit nyhedsbrev. Derudover findes der naturligvis også et utal af andre slags leadgenereringer. Det vigtigste er blot, at du vælger en type leadgenerering, der passer til netop din virksomhed.
Emotionelle triggere
Hvis du gerne vil have en succesfuld leadgenerering, kræver det, at din slide-in eller pop-up indeholder en emotionel trigger. Det vil med andre ord sige, at du skal få læseren til at føle triggeret. Dog skal det være på en positiv måde. Det findes der flere forskellige metoder til, og det afhænger alt sammen af, hvilke følelser du gerne vil vække hos modtageren. Som udgangspunkt skelnes der mellem tre forskellige slags emotionelle triggere:
-
Drøm
-
Nemhed
-
Øjeblikkelig tilfredsstillelse
Drøm som emotionel trigger
I en leadgenerering kan du bruge en drøm som emotionel trigger. På den måde sælger du en drøm til læseren gennem din slide-in eller pop-up. Det kan for eksempel være ”Markedsføring på et lille budget – sådan gør du som nystartet virksomhed”. Her leverer du nemlig en drømmeløsning til din læser.
Nemhed som emotionel trigger
Du kan også anvende nemhed som emotionel trigger. Her kan du sælge en nem løsning til din læser. For eksempel kan det være ”5 konkrete tips til en højere konverteringsrate”. På den måde leverer du en nem og overskuelig metode til din læser.
Øjeblikkelig tilfredsstillelse som emotionel trigger
Du kan også vælge at bruge øjeblikkelig tilfredsstillelse som emotionel trigger. I så fald kunne et bud på en titel være ”Sådan bygger du dit første email flow på mindre end 30 minutter”.